Wednesday 14 December 2016

Penggerak Pendaulat Borneo 2.0



Penggerak  Pendaulat Borneo 2.0 ini merupakan salah satu program kolej yang saya turut serta,  Program ini pada tahun yg lepas telah dijalan kan dgn jaya nya iaitu membekal kan tenaga hidroelektrik kepada penduduk kg. Lumampau, Sipitang,  Pedalaman Sabah.  Pada ketika itu kg.  Itu belum lagi mempunyai tenaga elektrik apetag lagi cahaya lampu sedangkan kita di semenanjung sudah pun dihiasi dengan pelbagai jenis lampu di waktu siang dan malam.  Oleh itu,  tujuan kami,  PPB 2.0 ingin sekali lagi ke sana,  bagi menambahbaik tenaga elektrik mereka kepada tenaga solar supaya lebih banyak tenaga elektrik dapat dibekal kan disana.
Dengan tenaga kerja seramai 105 orang,  kami bergerak dengan pelbagai pos bagi menjaya kan program PPB kali ini.  Untuk pengetahuan semua,  kami akan ke Sabah pada 20 jan 2017 sehingga 26 jan 2017.

Sy sebagai ajk pemasaran. 

Perbelanjaan kami untuk program ini adalah sekitar RM 46 ribu kerana kami perlu membeli peralatan solar tersebut dan juga kos pengankutan kami disana.  Oleh itu,  kepada sesiapa yg berminat untuk menderma / menyumbang sebarang dana boleh la berbuat demikian sebelum 20 jan ini.

Naib Bendahari PPB 2.0
Aida Hayani bt.  Abd.  Halim
Maybank-162843103661

Untuk sebarang pertanyaan boleh menghubungi :
#Syaf- 011-19787830
#Ain -  013-7020234



Selain itu,  kami juga ade menawarkan perkhidmatan home cleaning di sekitar kawasan bangi bagi menambahkan lagi dana kami.

 Untuk servis ini,  Boleh la menghubungi pengarah program kami iaitu
#Zaid - 019-4502159.

Sekadar ingin berkongsi,


Sokongan drpd rakan di singapura

Najwa latiff

Rakan di USM, penang

Sokongan oleh Naib Canselor Universiti Kebangsaan Malaysia, Ybhg. Prof Datuk Noor Azlan Ghazali. 


Sokongan drpd rakan di Leeds University,  United Kingdom. 

Tersenarai dlm volunteer Malaysia Awards

Masuk surat khabar Kosmo. 


Oleh itu. Saya menyeru jasa baik tuan/puan, abang/kakak/ yang membaca laman ini,,  dapat menyumbang kan dana kepada kami seikhlas hati. 
Terima kasih

No comments:

Post a Comment